Przejdź do treści

Wózki widłowe RTN

Wózek widłowy RTN

 

Model RTN to wózek wysokiego składowania o wąskim podwoziu i udźwigu do 1400 kg. Jego kompaktowe wymiary sprawiają, że jest to doskonałe narzędzie do średnio intensywnego składowania na dużych wysokościach. Jest to wózek widłowy wydajny i stabilny, a przy tym zwinny i ekonomiczny w pracy. Zadbano tu szczególnie o optymalizację wydajności oraz bezpieczeństwo i potrzeby operatora.

 

Wózek wysokiego składowania z wąskim podwoziem RTN

 

Wózek wysokiego składowania RTN posiada wąskie podwozie o szerokości zaledwie 1120 mm, a jego dodatkową zaletą jest innowacyjny system masztu ProVision. Wózek ma możliwość podnoszenia na wysokość do 8,95 m, a jego udźwig wynosi do 1400 kg. Wózek wysokiego składowania RTN można wyposażyć w opcjonalne koła do prowadnic szynowych, a także w osłonę głowy operatora, dzięki czemu model ten sprawdzi się również przy konieczności wjazdu na systemy regałowe.

 

Ergonomia i wydajność TCM RTN

RTN jest wózkiem zwinnym, mocnym i cichym. Szczególnie zadbano tu o komfortowe środowisko pracy operatora, stosując wiodące w klasie rozwiązania z zakresu ergonomii. Znajdziemy tu bardzo małe koło kierownicy TCM oraz ruchomy podłokietnik. Takie rozwiązanie zmniejsza obciążenia szyi, rąk i ramion operatora i sprawia, że manewrowanie wózkiem odbywa się niemal bez wysiłku. Na uwagę zasługuje również intuicyjny system sterowania RTN oraz maszt o konstrukcji ProVision, który zapewnia operatorowi doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach – nawet podczas pracy z ładunkiem na wysokościach. Wsiadanie i wysiadanie z wózka ułatwia dodatkowy stopień i specjalny uchwyt, a fotel kierowcy i podłokietniki mogą być z łatwością regulowane i ustawiane przez każdego z operatorów indywidualnie. Wszystkie te rozwiązania mają na celu zwiększenie wydajności pacy operatora oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa jego urazów i kontuzji. Na uwagę zasługuje również bardzo szeroka oferta wyposażenia dodatkowego do RTN. Należą do niej między innymi: system aktywnej redukcji poślizgu ASR, układ pomocy w utrzymaniu poziomu LAS, a także interfejs operatora Ergologic.

 

Wózek TCM RTN – innowacyjne rozwiązania

 

Seria wózków bez wątpienia nastawiona jest na wydajność. To właśnie za nią idą oszczędności pracy. W wózku RTN, jak i w pozostałych wózkach Reach Truck, zastosowano wiele ciekawych rozwiązań, zwiększających efektywność pracy.

  • Precyzyjna konstrukcja masztu – wózek RTN jest doskonale stabilny w każdych warunkach pracy. Wysuw masztu jest amortyzowany, a dzięki pochyleniu masztu i możliwości intuicyjnego sterowania podnoszeniem masztu można łatwo składować towar na wysokościach.
  • Kontrola Odchylenia Masztu (MTC) – funkcja ta pozwala utrzymać stabilność masztu (przy maszcie uchylnych zmniejsza drgania do 80%), co nie tylko zwiększa wydajność składowania, ale także wpływa na bezpieczeństwo pracy.
  • Dynamiczna Kontrola Pokonywania Zakrętów (DCC) – wózek RTN posiada system kontroli kierunku jazdy bez użycia rąk, pozwalający zmieniać kierunek jazdy pedałem przyspieszenia. Dzięki DCC wózek może pokonywać zakręty szybko i bezpiecznie zarazem. Nachylenie masztu i prędkość wózka są dostosowywane przez system, co pozwala uzyskać wysoką stabilność i dużą wydajność.
  • Energooszczędny i mocny silnik – wózek jest wydajny, a jego maksymalna prędkość to aż 12,5 km/h. Znajdziemy tu komputer sterujący TCM ATC 3 z osobistymi kodami PIN, które są powiązane z ustawieniami operatorów. Dzięki temu można automatycznie dostosować parametry wózka do potrzeb każdego z operatorów RTN.
  • Wysoka sprawność i łatwość serwisowania – zadbano tu o długie okresy między przeglądami i szybkość serwisowania. Komputer sterujący Truck Computer ATC 3 oparty jest o technologię magistrali komunikacyjnej (CAN). Pozwala to na szybką diagnozę usterki i szybką naprawę dzięki konstrukcji modułowej.

 

Bezpieczeństwo w TCM RTN i innych modelach

 

W wózku RTN, a także w innych wózkach TCM zadbano szczególnie o bezpieczeństwo pracy:

  • System zwiększania stabilności S3 – na bieżąco sprawdzana jest prędkość wózka, analizowane są metody jego sterowania oraz wydawane przez operatora polecenia. Kontrolowane są ponadto ruchy masztu i wysokość podnoszenia.
  • Układ pomocy w utrzymywaniu poziomu (LAS) – widły automatycznie zatrzymują się na optymalnym poziomie pracy. Operator musi tylko lekko unieść dźwignię, co sprawia, że rośnie intuicyjność pracy przy przeładunku.
  • Aktywny system ograniczania poślizgu (ASR) – usprawnienie przydatne między innymi podczas pokonywania nawierzchni o niskim tarciu. To nie tylko większe bezpieczeństwo jazdy, ale i mniejsze zużycie kół.
Dane kontaktowe
Treść zapytania
szt.
Tylko jeden plik.
Limit 2 GB.
Dozwolone rozszerzenia: gif, jpg, jpeg, png, bmp, tif, rtf, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, rar, tar, zip.